Der er fortsat en masse at se til i bestyrelsen, både med løbende sager, kontakt til eksterne parter, herunder navnlig til Enggaard, forskellige henvendelser fra jer og forberedelsen af de kommende generalforsamlinger d. 24. april.
Vi har nu fået vores nye hjemmeside ”i luften”. Hjemmesiden vil løbende blive udbygget med yderligere oplysninger. Vi håber, at I kan lide den, kan finde rundt på den og vil bruge den. Beboerorienteringer vil fremover foregå her.
Revner i lofterne
Iflg. Enggaard er lofterne opsat, kontrolleret og behandlet efter leverandørens forskrifter. Årsagen til at lofterne alligevel revner er endnu ikke klarlagt og derfor er det også usikkert, hvorledes problemet kan løses.
Der er lavet forsøg i CKV 41, st., hvor der er opsat en kraftig filt. Det ser ud til at holde.
Såfremt opsætning af filt er løsningen, vil Enggaard gerne i gang hurtigt, så nogle af lejlighederne kan ordnes i beboernes ferie. Det vil tage ca. en uge pr. lejlighed.
Det er i sagens natur en omkostningskrævende proces og der udestår en endelig accept fra leverandøren før arbejdet kan gå i gang. Vi ved at Enggaard rykker leverandøren for en beslutning.
Vi er opmærksomme på, at det er frustrerende for mange og vi vil derfor fortsætte med at holde Enggaard op på sagen.
Alle håber vi på en god – og gerne hurtig – løsning på et meget uheldigt materialevalg.

Parkering
Der har på Facebook verseret nogle normtal for antallet af parkeringspladser. Kravet er kun 0,5 parkeringsplads pr. bolig, hvilket så rigeligt er opfyldt. Problemet er som bekendt gæsteparkeringen.
Mht. til offentlig parkering har Enggaard foreslået kommunen, at de overtager et areal fra kommunen, hvor der bliver betalingsparkering. Det bliver desværre ikke lige uden for vores dør.

Molokkerne
Status omkring tømning af molokkerne på Sundby Brygge er, at både Enggaard og kommunen arbejder på at finde en løsning. Det indebærer, at der skal flyttes 2 lygtepæle og derudover skal der findes en alternativ løsning ved nr.11. Her overvejes en løsning, som indebærer en ændret opdelingen af molokkerne sådan, at der bliver en molok til glas/metal, der skal dække nr. 9 og 11 og dertil en større molok til pap/papir.
Vi vil fortsætte med at presse på, så problemet snart kan blive løst.

Friarealer
Færdiggørelse af anlægsarbejdet i gårdrummet påbegyndes i uge 17, hvor de sidste planter bliver sat. Nyt græs pålægges først, når det er muligt at ‘skrælle’ græsset af, der hvor det gror.
Derudover er arbejdet med at færdiggøre fortovet mod nord nu påbegyndt.

Økonomi
Da vi købte vore lejligheder, var der af DEAS udarbejdet et budget for vores fællesudgifter. Fællesudgifterne i vores forening er lave i f. t. andre foreninger. Der har vist været en udbredt skepsis til om de nu kunne holde, eller om de var sat ‘lige lovligt’ lavt.
Det er ikke ualmindeligt, at køberne af ejerlejlighed i nystartede foreninger indbetaler et beløb (5-10.000,-) for at få økonomien til at hænge sammen i opstartsfasen (det gjorde de bl.a. i vores søsterejendom Udsigten). Det bliver ikke nødvendigt i vores tilfælde.
Fra bestyrelsens side lægger vi stor vægt på at holde omkostningerne nede, og at fællesudgifterne ikke skal stige.
Til alle aftaler med rengøring, vinduespudsning, have, snerydning mv. har vi indhentet flere tilbud og gjort hvad der var muligt for at optimere omkostninger, kvalitet og serviceniveau.
Det har også betydet, at der i starten har været sparet på rengøring, vinduespudsning mv. indtil vi havde gode aftaler på plads.
Efter at have drevet ejendommen i et halvt år, har vi nu fået et godt overblik over vores økonomi. Det ser så fornuftigt ud, at bestyrelsen har besluttet at dække første års ejendomsskat for alle beboere (jf. vedtægterne) uden at hæve fællesudgifterne.

Der er dog nogle ubekendte (bl.a. fællesforbrug af el og varme i opgange, elevatorer, depotrum, P-kælder og kørerampe), som vi må tage forbehold for.

Det er vores forventning, at det ikke bliver nødvendigt med hverken ekstra indbetaling i 2018 eller stigning i de nuværende fællesudgifter i 2019.

Se også forslag til budget for 2019 her på hjemmesiden.

Bredbånd og TV
Bestyrelsen arbejder på at skaffe mulighed for at kunne vælge andre bredbånds- og TV-leverandører end Yousee.

Ordinær GF d. 29. maj
I henhold til vedtægterne afholdes der ordinær generalforsamling inden udgangen af maj, nemlig d. 29. maj hos DEAS, Skibbrogade 3. Dagsordenen som anført i vedtægterne:

1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning for det senest forløbne år
3. Forelæggelse af årsregnskab med revisors påtegning til godkendelse
4. Forelæggelse af vedligeholdelsesplan til godkendelse
5. Forslag, jf. pkt. 6.5
6. Forelæggelse af budget til godkendelse
7. Valg til bestyrelsen og suppleanter
8. Valg af revisor
9. Eventuelt

Forslag, der ønskes behandlet under pkt. 5, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før.
Der må forventes forslag fremsat af bestyrelsen, herunder evt. forslag, der følger op på den ekstraordinære generalforsamling d. 24. april.

Cathrine Frahm Rasmussen ønsker at udtræde af bestyrelsen. Medlemmer af ejerforeningen opfodres til at opstille til den ledige plads i bestyrelsen.

M.v.h.
Bestyrelsen for E/F Sundby Brygge