Nyt fra bestyrelsesmødet d. 10. marts 2021
Læs mere om regnskab 2020, fællesudgifter i 2021, nye revner i lofter, dørtelefoner, trapperengøring og næste bestyrelsesmøde.
Læs mere om regnskab 2020, fællesudgifter i 2021, nye revner i lofter, dørtelefoner, trapperengøring og næste bestyrelsesmøde.
Læs mere om elevatortilkald nytårsaften, dørtelefoner, forventet regnskab 2020 og budget 2021, opladning af el-biler, næste bestyrelsesmøde.
Læs mere om viceværter, økonomi og budget 2021, generalforsamling 2021, diverse administrative og vedtægtsmæssige udfordringer, næste bestyrelsesmøde
Læs mere om ny viceværtordning, filtre til ventilationsanlæg, optimering af elforbrug, diverse tekniske udfordringer og økonomi
Arbejdsgruppen melder reparations- og vaskpladsen klar til benyttelse.
Læs mere om opfølgning på generalforsamling, fælles arbejdsdag, økonomi, cykelparkering/-oprydning, filtre til ventilationsanlæg og rensning af molokker.
Læs mere om vedligeholdelse af vægbeklædningen i træ på altanerne
Læs mere om afholdelse af generalforsamling, forbrugsregnskaber for vand og varme, økonomi, kontakt ved akut opståede skader, ejendomsforsikring, cykelparkering/-oprydning og multiserviceaftale
Læs mere om afholdelse af generalforsamling, forbrugsregnskaber for vand og varme, opmagasinering i opgange, behandling af vægbrædder på altaner, opladning af el-biler og cykelparkering/-oprydning
Læs mere om generalforsamling, opsætning af vindafskærmninger, intern overdragelse af p-pladser, dækning af “individuelle” reparationsudgifter, rensning af altanafløb og parkering af motorcykler
Læs mere om udsættelse af generalforsamling, regnskabet for 2019, budget 2020, rensning af altanafløb, parkering af MC og fælles arbejdsdag.
Deas skriver i et opslag: EKSTRAORDINÆR SITUATION I DANMARK Vi oplever en helt ekstraordinær situation i Danmark vedrørende COVID-19. Vi beder om jeres forståelse for at I kan opleve længere svartider, eller at vores serviceniveau er lidt lavere for ejendommen end det plejer. Se den fulde tekst i vedlagte https://efsundbybrygge.dk/wp-content/uploads/2020/03/Beboerinformation-Deas.marts20.pdf
Læs mere om Ny dato for generalforsamlingen, Forventet regnskab 2019, Serviceaftaler, Fælles arbejdsdag m.m.
Læs om dato for næste generalforsamling, bestemmelser for udvendige bygningsforandringer, parkering, økonomi og opladning af el-biler.
Læs mere om 1-års gennemgang, parkeringsudfordringer, “Bo Trygt”, Udskiftningsfiltre til ventilationsanlæg, Økonomi og Tinglysning af vedtægter.
Ingen mulighed for ud- og indkørsel i P-kælderen på torsdag d. 14. november i tidsrummet kl. 9-12. På grund af service og ombygning af porten til længere serviceintervaller er det desværre nødvendigt at holde porten lukket i det angivne tidsrum. Så længe arbejdet foregår vil der ikke være mulighed for…
Læs mere om 1-års gennemgang, budget, bankskifte, parkeringsudfordringer, rekvirering af fjernbetjeninger og “Bo Trygt”
Læs bl.a. om seneste emner fra bestyrelsesmødet, bl.a. status på vandindtrængning, budgetstatus, ændring af bank, måtter og parkering.
Nyt fra bestyrelsesmødet d. 27. juni 2019. Læs bl.a om 1-års gennemgang, budget, hjertestarter, robotplæneklipper og markiseopsætning…
Vi er i bestyrelsen blev forespurgt om muligheden for at benytte Airbnb til korttidsudlejning. Udlejning igennem Airbnb er at sammenligne med en art hoteldrift, som ikke er i overensstemmelse med lokalplanbestemmelserne. Bestyrelsen henstiller derfor, at der ikke gøres brug af Airbnb…
Udsigten (naboejendommen) har meddelt os, at i forbindelse med nødvendig renovering i deres ejendom, vil stikvejen mellem vores ejendom og Udsigten blive gravet delvist op foran nedkørslen til vores parkeringskælder i uge 22. Entreprenøren der udfører arbejdet, vil sørge for, at det er muligt at komme til og fra parkeringskælder…
Generalforsamling. Referat og resumé af den mundtlige beretning vil blive lagt på hjemmesiden i den nærmeste fremtid. Som konsekvens af godkendelsen af designmanualen for opsætning af markiser er der foretaget en opdatering af tilføjelsen til ”Retningslinjerne for udvendige bygningsforandringer”. Måtteservice Bestyrelsen har indgået en aftale med et måtteservicefirma om løbende…
DU KAN KONTAKTE VICEVÆRTEN Viceværtens hovedopgaver: Ugentligt gennemgang og opsyn med ejendommens fællesanlæg og – arealer. Administration af parkeringstilladelser til parkeringskælderen under Føtex. Det betyder At alle fejl og mangler på ejendommen meldes direkte til viceværten, som vil tage sig af udbedring herunder kontakt til de firmaer, der evt. skal…
Ejendomsskatter i 2019. Vi har indtil nu hverken betalt individuel ejendomsskat eller ejendomsværdiskat for vores lejligheder. Vi har hver især i december 2018 modtaget ”Ejendomsskattebillet 2019” med giroopkrævninger af ejendomsskat, hvor 1. rate skulle betales 1. febr. 2019. Senere har vi modtaget ”Ejendomsvurdering 2018”. Vurderingen anvendes til beregning af ejendomsværdiskat,…
Generalforsamling. Som tidligere udmeldt holdes ordinær generalforsamling onsdag den 10. april 2019, kl. 17.00 Generalforsamlingen afholdes som sidste år i kantinen hos DEAS A/S, Skibbrogade 5, Aalborg. Forslag til behandling på generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest onsdag d. 20. marts. Sådanne forslag samt forslag, som bestyrelsen stiller, vil…
Fra tid til anden er der behov for at skifte navn- og dørskilte. I vedlagte findes en nærmere beskrivelse af proceduren. Fremover vil en guide være tilgængelig på ejerforeningens hjemmeside under praktisk info sammen med anden råd og information: https://efsundbybrygge.dk/vedligeholdelse/ Dørskilte190219
Der er en stor udfordring omkring manglende pladser til vores cykler – specielt ved Sundby Brygge 7-9-11 og Carl Klitgaards Vej 31-33-35. Derfor vil vi på det kraftigste opfordre alle beboere til kun at bruge cykel-P til ”aktive” cykler. Naturligvis er det ikke alle der bruger deres cykel dagligt og…
Ingen ud- og indkørsel til p-kælderen i morgen fredag d. 8. februar i tidsrummet 10-12 På grund af en sprunget fjeder i porten er det desværre blevet nødvendigt akut at udskifte fjedre i porten i morgen. Porten vil derfor være lukket i tidsrummet kl. 10-12. Derfor ingen mulighed for…
Der er oprettet en ny side under fanen praktisk info med beboerne egne idéer og råd til at gøre dagligdagen lidt nemmere. Siden er alene ment som forslag og er baseret på de forslag som måtte komme fra jer beboere. Du finder siden her https://efsundbybrygge.dk/praktisk-info/beboernes-egne-ideer-og-raad/
Status er at Enggaard har fået samlet og opdelt alle tilbagemeldingerne fra de enkelte lejligheder. I øjeblikket arbejder Enggaard med at få planlagt arbejdet sammen med de involverede leverandører og håndværkere. Et foreløbigt bud på en opstart af mangeludbedringen vil være tidligst medio marts måned. Udbedring af lofterne vil ske…
Afkalkningsanlægget er nu leveret og idriftsat torsdag d. 10. januar af leverandøren BWT. Det betyder at vi alle nu får leveret blødt vand med hårdhed 5. Det anbefales at I får justeret opvaskemaskine, vaskemaskine og andet vandforbrugende udstyr til den nye bløde vandkvalitet. Da maskinerne er meget forskellige, må vi…
Videovejledning i skift af filter i ventilationsanlæg, se her https://efsundbybrygge.dk/filterskift/
Nyt fra bestyrelsesmødet d. 12. december Budget 2019 Første udkast til budget 2019 er udarbejdet med udgangspunkt i ”Forventet realiseret i år” og budget 2016. Budget 2016 har dannet grundlaget for de nuværende acontobetalinger for fællesudgifter og parkeringsafgifter i såvel P-kælder som i terræn. Vi forventer at kunne fortsætte med…
På grund af en påkørsel af porten her i weekenden er det blevet nødvendig at foretage en yderligere reparation. Reparationen kræver at porten er lukket i 2 timer. Det er planlagt at gennemføre reparationen på torsdag d. 6. december, hvor porten vil være lukket i tidsrummet kl. 12-14. Det vil…
Økonomi Den seneste budgetopfølgning pr. 27. november udviser fortsat et pænt overskud ved regnskabsårets afslutning, men der er stadig et par uafklarede problemstillinger herunder de endelige udgifter til installeringen af afkalkningsanlægget. Budget 2019 er under udarbejdelse og målsætningen er uændret at fastholde de nuværende acontobetalinger til fællesudgifter og parkering. Godkendelse…
Budget – fællesudgifter. Den seneste budgetopfølgning pr. 19. oktober udviste et rimeligt overskud ved regnskabsårets afslutning, men der er stadig en række uafklarede problemstillinger. Bestyrelsen drøftede især en mellemregning til Enggaard, som endnu ikke er opgjort, ligesom der vil komme udgifter til det planlagte afkalkningsanlæg. Endelig arbejder bestyrelsen med en…
Efter en runde med to underhåndbud er vi nu i tæt dialog med en leverandør om indkøb af afkalkningsanlæg samt en medfølgende serviceaftale. Der arbejdes på indkøb af et 6 m3/h-anlæg af fabrikatet BWT. Installation af afkalkningsanlæg blev med enstemmig flertal besluttet på ordinær generalforsamling 2018.
Det er i bestyrelsen besluttet, at der laves fælles indkøb af filtre til ventilationsanlæggene. Fordelene herved er en klækkelig rabat i forhold til enkeltvis indkøb. Vi er anbefalet, at skifte filtre en gang årligt. Udgiften dækkes over fællesudgifterene. Når filtrene er indkøbt kommer der særskilt orientering om, hvorledes filtrene rekvireres.
Der har idag været gennemgang med en af kommunens rottefængere. Der er sat fælder op i kælderen og 2 i gården. De opfordrer kraftigt til, at der ikke er rester fra evt. fuglefoder i haverne og grillen skal gøres ren efter brug samt fjerne fedtopsamleren. Det er I alles interesse…
Enggaard har på et møde givet bestyrelsen en status for udbedring af de opståede revner i lofterne. Der er udarbejdet en uvildig rapport omkring revnernes opståen. Hovedkonklusionerne er at årsagen skal findes i selve udtørringsforløbet af betondæk og lofter at udtørringen nu efter ca. 1 år skulle være tilendebragt og…
Vandudsivningen i p-kælderen ved SB nr. 7 og 11 er anmeldt til Enggaard, som mener, at udsivningen skyldes en utæthed i gummifugen ved betondækket. Desværre trækker det ud for Enggaard med at få skaffet ressourcer til at løse problemet. De vurderer i øvrigt ikke, at udsivningen vil skade bygningskonstruktionerne.
Konstituering. Resultatet af bestyrelsens konstituering og fordeling af opgaver efter generalforsamlingen i maj fremgår af hjemmesiden (se under ”Bestyrelsen” og ”kontakt”). Overtagelse og mangelafhjælpning af fællesejendom Der har primo juni været afholdt afleveringsforretning på fællesejendommen, hvor der blev udarbejdet og aftalt en mangelliste med terminer for afhjælpning. Enggaard er desværre…
Den varme sommer giver en del lugtgener fra vores affaldsmolokker for restaffald (husholdningsaffald). Når molokkerne tømmes op i skraldebilen, sker det igennem en snore-lukning i bunden af molokposen, som kan åbnes. Snorelukningen i bunden af posen er ikke altid helt tæt, så mindre affaldsgenstande fra affaldsposer, der ikke er lukket,…
Parkeringsmulighederne på byggepladsen er ophørt. Enggaard har desværre meddelt os, at de ikke mere kan acceptere at en del af ejerne i vores ejendom benytter byggepladsen som parkeringsplads. Fra onsdag d. 11. juli aflåses porten til fyraften og bliver først låst op næste dag ved arbejdstids begyndelse. Endvidere er der…
Bestyrelsen har på sit møde d. 19. juni drøftet en række emner herunder tilføjelse til “Retningslinjer for bygningsforandringer”, alternativ bredbåndsleverandør, parkeringsforhold på stikvejen ud for CKV 31-35, etablering af afkalkningsanlæg og næste bestyrelsesmøde. Retninglinjer for bygningsforandringer Bestyrelsen har fastlagt en godkendelsesproces for udskiftning af altanglas og opsætning af markiser. Herudover…
I denne dejlige sommervarme, bliver der jo også varmt i vores lejligheder. Om natten måske for varmt. Men på jeres ventilationsanlæg er der en funktion, som leder udeluften udenom varmeveksleren. Funktionen er benævnt ’bypass’ og er markeret ved en cirkel med en streg over. Denne funktion kan med fordel anvendes…
Referat fra generalforsamlingen d. 29. maj 2018 er nu udarbejdet og offentliggjort på hjemmesiden under “Møder”. Et enkelt billede fra en velbesøgt generalforsamling.
Kunstneren Gorm Spaabæk fra Skagen har til ejendommen fremstillet en flise med et vikingeskib. Motivet stammer fra et lille smykke, som kvinderne brugte til at holde deres kåber sammen med. Smykket er fundet i Sdr. Tranders. Øjet i masten symboliserer Odins øje. Gorm Spaabæk har tidligere fremstillet tilsvarende fliser til…
Nu skal I igen til generalforsamling, nemlig den ordinære, som ifølge ejerforeningsvedtægten skal afholdes inden udgangen af maj. Den ligger tæt på den ekstraordinære generalforsamling, som blev afholdt for at få nedlagt parkeringslauget og få vedtaget en husorden. Men så må I formentlig også vente et helt år inden I…
Der er fortsat en masse at se til i bestyrelsen, både med løbende sager, kontakt til eksterne parter, herunder navnlig til Enggaard, forskellige henvendelser fra jer og forberedelsen af de kommende generalforsamlinger d. 24. april. Vi har nu fået vores nye hjemmeside ”i luften”. Hjemmesiden vil løbende blive udbygget med…
I forbindelse med modtagelsen af ”Ejendomsvurdering 2017” har vi været i kontakt med Skat og har fået nedenstående oplyst i forhold til betaling af ejendomsværdiskat og ejendomsskat. Oplysningerne skal betragtes som generelle med forbehold for individuelle forhold. Ejendomsværdiskat: ”Ejendomsvurdering 2017” er en vurdering, hvor vores lejligheder er vurderet ’under opførelse’.…
Foråret og udelivet nærmer sig. Dermed også forberedelserne for livet på altaner og terrasser. I skal derfor være opmærksomme på, at der i pkt. 19 og 24 i vedtægterne for ejerforeningen (jf. købsaftalerne) er fastsat regler om ejerlejlighedernes vedligeholdelse og benyttelse, herunder om arkitektoniske ændringer (design, farve- eller materialevalg) af…
Indtil vi har fået fastlagt vores egen kommunikationsmåde, får I en status/orientering via e-mail og i jeres postkasser. I får hermed også formandens samt bestyrelsesmedlemmernes oplysninger: Formand: Lars Ramhøj Sundby Brygge 9, 3. tv. Tlf.: 30 30 49 01 Mail: lars@ramhoej.net Bestyrelsesmedlemmer: Jens Erik Pedersen Carl Klitgaards Vej 39, 1.…